Delfin przypłynął do nurków po pomoc

Foto

 

 

Hawaje – delfin przypłynął do nurków po pomoc 11.01.2013.

 

Nurkowie z Hawajów przeżyli niezwykłe spotkanie z delfinem. Zwierzę, które do nich podpłynęło było owinięte żyłką wędkarską. – Miał oplątany pysk i lewą płetwę. „Wyciągnąłem w jego stronę rękę i pokazałem: podpłyń do mnie. A on to zrobił!” – relacjonuje Keller Laros.

Towarzyszącej mu Martinie Wing udało się sfilmować tę scenę. Stacji NBC News powiedziała potem, że wyglądało na to, że delfin próbował komunikować się z nurkami i prosić o pomoc. W rozmowie z BBC dodała, że to było „zapierające dech” wydarzenie.

„Delfin przypłynął prosto do mnie”
Laros tak opisywał przygodę: – „Nagle usłyszałem głośny pisk, odwróciłem się, a delfin był dosłownie metr ode mnie. Przypłynął prosto do mnie.”
Delfin butlonosy pływał powoli wokół nurka i jego towarzyszy. Ludzi uderzyło i zaniepokoiło to, że delfin był sam: – „Widzieliśmy już pięć delfinów w okolicy, gdzie nurkowaliśmy poprzedniego wieczora. W przeszłości widzieliśmy je także pływające parami” – mówił Laros. – „Delfiny to bardzo ciekawskie i inteligentne zwierzęta. Są też osobnikami bardzo społecznymi” – dodał.
Ponieważ jest doświadczonym nurkiem, od razu wiedział, że coś jest nie tak. I rzeczywiście, gdy delfin okrążał go kolejny raz – zobaczył na jego płetwie żyłkę wędkarską. – Miał oplątany pysk i lewą płetwę. „Wyciągnąłem w jego stronę rękę i pokazałem: podpłyń do mnie. A on to zrobił! To, że podpłynął mogę jeszcze zrozumieć, ale, że zareagował na mój gest. To mnie zwaliło z nóg” – opowiadał Laros.
„Myślę, że delfin był zadowolony”
Mężczyzna i jego towarzyszka mieli przy sobie specjalnie nożyce, więc delfin szybko został wyciągnięty z opresji. – Był duży (…), bałem się, że jeśli go skrzywdzę usuwając żyłkę, on przypadkowo skrzywdzi mnie. Byłem zmartwiony, ale nie przerażony – mówił dziennikarzom nurek.
Kiedy tylko zwierzę pozbyło się żyłki zaplątanej na pysku, wypłynęło zaczerpnąć powietrza i wróciło do nurka. – „Myślę, że delfin był zadowolony z naszej pracy. Odpłynął i już go więcej nie widzieliśmy” – dodał.
Laros, założyciel fundacji badawczej Manta Pacific, wielokrotnie usuwał już wędkarskie żyłki z ciał miejscowych płaszczek czy żółwi. Ale – jak mówi – nigdy przedtem nie pomógł w ten sposób delfinowi.

Źródło: Reuters, BBC, NBC News, tm, YouTube.com,
Tłumaczenie: losyziemi.pl

3 komentarze (+add yours?)

  1. Ada
    Sty 31, 2013 @ 22:27:34

    Niesamowite !

    Odpowiedz

  2. Trak
    Mar 14, 2013 @ 04:48:13

    Tak właśnie powinien zachowywać się człowiek wobec zwierzęcia w potrzebie.

    Odpowiedz

  3. monika
    Sty 21, 2016 @ 13:37:59

    mądrość zwierząt jest piękniejsza niż nasza.

    Odpowiedz

Skomentuj

AN KANA TE – LITTLE GRANDMOTHER – Kiesha Crowther

